Sivun näyttöjä yhteensä

24.10.2015

Taivasmatkalle

Taivasmatkalle olimme lähettämässä lähettitoveriamme Raija Salmea tänään Joutjärven kirkossa. Namibian/Lounais-Afrikan lähetit namibialaisten kera lauloivat suomeksi ja dongaksi Raijan sanoittamaa ja sävelmää laulua.
Raijalle tärkeä psalmi oli psalmi 23:
Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä.
Hän virvoittaa minun sieluni, hän ohjaa minua oikeaa tietä nimensä kunnian tähden.
Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi.

Sinä katat minulle pöydän vihollisteni silmien eteen.
Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä, ja minun maljani on ylitsevuotavainen. 
Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina elämäni päivinä, ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.
Muistotilaisuudessa oli Raijan käsitöitä, puutöitä, ja päiväkirjoja ja hänen laulujaan ja runojaan. Raija oli kolmisenkymmentä vuotta lähetystyössä Namibiassa.

 Hetu, Raili ja Dora Aino sylissään lauloivat muistotilaisuudessa Raijan sanoittamaa laulua.
 Runoja ja rukouksia sisältävän kirjasensa alkupuheessa Raija kertoi lähetystarinaansa.
Puutyöt olivat yksi Raijan harrastuksista. Niilläkin hän ylisti Jumalaa ja julisti sanomaa Vapahtajasta.
Raijan muistotilaisuuskin julisti sanomaa.
 Illalla kotosalla lauantain iloksi leivoin korvapuusteja ja
ja puolukka- sekä omenapiirakoita. Ja tottakai myös leipää. Tänään tein pari vuokaleipää, lusikalla taas sekoittelin löysähkön taikinan: Hunajaa, suolaa, minttua, kuivahiivaa, vehnälesettä, kaurahiutaleita, vehnäjauhoja, rypsiöljyä sekä vettä.

2 kommenttia:

aimarii kirjoitti...

Hellän ja herkän kauniisti olette saattaneet Raija Salmen viimematkalleen.

pappilanmummo kirjoitti...

Raija jätti tärkeän asian meille jatkettavaksi.