Sivun näyttöjä yhteensä

5.4.2018

Sevillassa

Lento Palma se Mallorcasta Sevillaan oli jo lähdössä myöhässä puoli tuntia, koska lastaus kesti Ylen pitkään. Ruumaan menevät laukutkin piti tunnistaa vie lähellä koneen vieressä. Onneksi minulla oli vain reppu käsipakaasina. Siihenkin jo terminaalissa laitettiin merkkilappu ja saama numero tarralla lippuunkin.
Sevillaan oli tunnin ja neljänkymmenen minuutin lento. Kun yö oli jäänyt kolmen tunnin nukkumiseen, niin nukuin puolisen tuntia koneessa nojaten pöytään.
. Sevillassa pääsin hyvin bussiin. Bussiin Olli pitkä ja lipunmyynnin oli jonon alussa myymässä bussiliikenne neljällä eurolla kentältä kaupunkiin.
Olin tilannut etukäteen Viiking.comin kautta majoituksen Trotamundos hostelista 12 hengen huoneesta. Lukolliset kaapit, kangaslakanat, keittiö käytössä ja pyykkikonekin, vaikka en sitä tarvinnut vielä tänään.
Kävelin kaupungilla katsomassa nähtävyyksiä kuten katedraalissa ja vanhaa siltaa, yhtä tornia. Samalla katselin kukkivia puita. Mm.  appelsiinipuut tuoksuivat kukkineen ja kypsiä appelsiineineen. Ja löysinpäivän vihdoin myös urheilukaupat, josta sain kasattavat kävelysauvat yhteyttä 26 €.
Ostin myös prepaid-simkortin tablettiin Vodafonelta. Tabletin  olen raahannut myös mukaan. Tällä on helpompi kirjoittaa kuin kännykällä. Sain apua yhdeltä nuorelta mieheltä, joka yöpyy myös täällä tuon kortin paikoilleen asettamisessa.
Kaunis, aurinkoinen ilma ja mukavalta kaupunki on näyttänyt. Olen yrittänyt selvitellä asioita niin englanniksi kuin espanjaksi. Tähän asti olen pärjännyt.
Saa nähdä, miten jaksan kantaa tavarani. Tähän asti hyvin.

Ei kommentteja: